Blogger Layouts

Sunday, October 23, 2011

TerhAru cmPur gemBIra

salam...hye to everyone..hari nie adalah hari yg paling happy buat ak..sbb hari nie ak n kwn2 sume buat lawatan at rumah kebajikan Baitul Hidayah.  Kesian tengok adik2 kt Baitul 2.. Ada yang mak ayah tak nak jaga, ada yang xda ayah, n ada yang disebabkan kesempitan hidup.. Kalau nk ikot kan kita nie dah kira mewah sgt dah dgn kejidupan yg sederhana mcm nie. Semua keperluan n apa yang kita nak dapat ditunaikan oleh mak ayah kita. tp diorg kt Baitul xdapat mcm yang kita dapat. Aku paling best skali tgk time diorg makan.  memang diorang pandai sangat menghargai makanan. Best n happy tengok diorang makan sebab diorang tak membazir makan. Sampai sebiji nasi pon diorang tak buang. Memang diorang diajar supaya tidak mewah.  Sedangkan kita, buang2 je makanan kat tong sampah. betul2 tak menghargai makanan tu. Adik2 kat situ suka Boboboy..sampai diorang xnak mkan nk tgk cter 2..kalakar sgt..hahaha, tp apa2 pon memang happy lah tengok gelagat diorang..and sorry sgt sbb xdpt nk share pic diorang skrg nie..next time ak upload pic. diorang kt cnie ehhh..ok laa, ak stop dlu. babaiiii :)

No comments:

Post a Comment

hIDupkU diSInie....

Hidup nie banyak dugaan dan cabaran...sejak aku msuk belajar kat limkokwing nie aku rasa segalanya dah berubah..kat cnie aku dapat belajar banyak hal dan berdikari dengan kehidupan aku kat cnie..masa first day aku daftar at cnie aku rasa tkut sgt2 sbab aku takut dengan kehidupan kat cnie,,orang pertama aku kenal msa first time 2 ferra atau pun farhana abd. aziz. perh,,ferra nie msa first time aku jmpa dia dah xsama mcm ferra yg sekarang nie taw..xpyah nk ckap pape dh laa kn sbb si ferra nie mmg vouge and da vasttt gler laa kan...aku suke kwan ngn si ferra nie sbb dia baek gler..ferra nie ktorg pngil die ude..yg best 2 dlm umah ktorg nie ada pangkat msing2..yg first eila n ktorg pgil dia along sbb dia yg pling awl tarikh lahir,,hehe then yg kedua angah..yg angah 2 aku laa yana,,haa..best kan? pas 2 yg ketiga acik (wanie) yg keempat aja(ateh) yg kelima ude(si ferra) yg keenam mimie (dikmie) n yg last skali wawa iaitu (dikwa)..yg lagi best 2 ktorg ada 2 ibu taw.. first, bunda faten n second mama sya..dowg nie ag r tingtong trutama mama sbb bnyak sgt papa n daddy ktorg..hehehehe bole than jgk mama nie yer..hurmm,,, nama2 bapa ktorg 2 xpyah disebut2 laa kan..biarlah rahsia..best gler taw aku dok kat cnie..bahagia sgt2 taw sbb aku ada family kat cnie..mkan sama2,, tido sama2, n kuar pon sama2 taw...best sgt2..dlm umah ktorg nie cuma along n angah jer *single*..along ckp knonnyer bg contoh kat adik2 yg laen..hahaha tp adik2 sume dh berpunyer taw..happy sgt bile tgk dowg sume happy ngn hidup at cnie...msing2 sibuk taw..best sgt bler tgk msing2 kelam kabut wat assignment taw...mcm nk pecah jer blik ktorg bwu nie sbb sume brebut2 nk wt assignment..hehehehe best laaa bila tgk saat2 yg mcm 2..nampak suasana seorang mahasiswi yg sedang belajar kat sebuah university yg bertaraf dunia nie..ya'allah..aku xsangka yg aku nie da dewasa skrg n aku adalah seorang mahasiswi yg bakal graduate 2thun yg akn dtg..impian mak ayh aku sdkit sbnyak akn aku blas dgn kejayaan yg cmerlang dan gemilang...best nyer klu kwan2 aku jgk berjaya nanti..insyaallah... :) aku rasa banyak lagi benda yg aku nk cerita kat laman nie tpi aku dh ngantok sgt2 nie..so, aku tido dlu laa yer.. nanti ada masa aku cerita lagi ea..bye2 :) :)



Sample Gadget

malam nie mmg best gler dowh...td time ktorg sume ngah lepak2 same at taman,,ngah best2 maen gitar n kengkwan..tetibe jer sorang lelaki dtg hampir ktorg...tapi ktorg sume xprasan taw sape lelaki 2..last2 pndang punyer pandang rupe2nyer.....pakdin!!!!!!!!!!!! makkk aiiiiii,,,2 warden desa kott...dgn slubernyer ktorg wt derkk jer mcm dia xde at c 2 pon..sbb dia gelap so ktorg xde r nk nmpak muke dia sgt2 kn...so wt2 xnmpak jer laa...hukhukhukhukhuk...tp yg bestnyer 2 lpas jer ktorg abeh brlakon pura2 xnmpak si pakdin 2,, ktorg dengan muke yg sgt3 xde perasaan yg brsalah truzz jer ktorg cabut lari dowh...sje wt2 xprasaan ag yg pakdin ada ag at c2..hahahahha mmg klakar gler r time 2 td...best r buley knekn owg cm 2 dowh...hakhakhakahkah
pakdin pon tnpa sebarang kata jer tgk ktorg blah blek umh td 2..hahha pdn mke pakdin dowh...nk sgt cbuk2 owg nk lepak jap jer pon...haa,,,skali 2 dh ktorg wt derkk jerw dgn kehadiran dia yg tnpa diundang 2,,,hahhaha..sekian dahulu untuk cerita ini...bye2

Sample Gadget 2

kawanku sygg.....

kawanku sygg.....